Ophelia
2012
- ongoing
Gliding on transparent spaces, soft water, under branches or in the open air, Becken's Ophelia appear self-determined and at peace with themselves.
Looking into the camera assures their consciousness, unlike in literature, these women make the decision to be portrayed in water. When their eyes are closed, they seem to rest, to let go, to enjoy. They float, lose their heaviness, glide at one with nature.
These motifs testify to a feminist lens. Their aspiration has nothing to do with the madness originally thematised, which draws from the loss of two male figures. Different, then, independent, these women show their insouciance and their own mystique.
Gleitend auf transparenten Räumen, weichem Wasser, unter Ästen oder unter freiem Himmel, wirkt Becken's Ophelia selbstbestimmt und in sich ruhend. Der Blick in die Kamera versichert ihr Bewusstsein, anders als in der Literatur, fassen diese Frauen den Entschluss sich im Wasser portraitieren zu lassen. Sind ihre Augen geschlossen, scheinen sie zu ruhen, loszulassen, zu geniessen. Sie schweben, verlieren die Schwere, gleiten eins mit der Natur.
Diese Motive zeugen von einer feministischen Linse. Ihr Anspruch hat nichts mit der ursprünglich thematisierten Verrücktheit zu tun, die sich aus dem Verlust zweier männlicher Figuren schöpft. Anders also, unabhängig, zeigen diese Frauen ihre Unbekümmertheit und ihre eigene Mystik.
Ophelia
2012
- ongoing
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